Bola de Drac Z Kai s'estrena al 3XL

Ho he de reconèixer: m'ha sorprès gratament. No sé si el factor nostàlgic hi haurà pres part, però m'ha deixat amb ganes de més. Bravo.

Avui llegia a un bloc que no mencionaré que la versió que emet el 3XL és Bola de Drac Z Kai. És clar, això a mi em va sobtar des d'un principi, perquè pensava que s'equivocaven amb el títol, però veig que el que s'equivocava era jo.

Resumint-ho breument, representa que la versió Z Kai és una versió censurada de la Kai, però quina sorpresa m'he endut quan ha començat a sonar la música antiga per televisió! Al final serà una versió arreglada de la Kai i tot.

M'ha costat adonar-me'n que es tractava d'un doblatge nou, i això és una bona senyal. La nova veu del Raditz no m'acaba de fer el pes, però la del Follet Tortuga encaixava força bé, i mira que el doblador antic va deixar el llistó ben alt.

Sobre l'OP i l'ED... què voleu que us digui. Em sembla que no hi ha cap anime actual que hagi doblat les OP i ED al català que m'hagi agradat. Suposo que la culpa la té el cantant, però també la producció, que sona massa enllaunada. Sóc partidari que no es doblin les cançons, però entenc que a Bola de Drac s'havia de fer. Per cert, fa temps que vaig traduir l'OP de Bola de Drac Kai i tenia pensat pujar-la cantada... però em sembla que us adjuntaré la lletra que vaig adaptar i prou. La canteu vosaltres, he, he.

Esperem que la censura que rebi la sèrie en un futur no sigui gaire forta (tot i que Kai ja era censurada), i que mantingui el nivell que ha tingut aquest primer capítol.

Valoració final:  
8,5/10 (molt satisfet)

EDITO: Vull compartir un sentiment que he comentat al fòrum del Racó Català:

"A casa meva ha sigut molt especial. Érem davant la televisió el meu pare, el meu germà (ara de 30 anys), me mare a la cuina, i jo. El sentiment de tornar a ser un nen i estar veient la mateixa sèrie que fa 15 anys amb les mateixes persones és indescriptible.

I quan ha començat a sonar la banda sonora de tota la vida, quan pensava que ni apareixeria, ja us ho podeu imaginar."


Dragon Ball Z Kai (OP català - versió adaptada del japonès)

Vinga, som-hi! Estem de sort!
Vinga, anem-hi, al paradís!

El sol brilla com mai.
Caminem fins al final, sí!
Fem-ho així!

A l'horitzó veig un poder molt fabulós.
Continuaré lluitant a fons amb tot el meu cor.
Protegiré els estimats fins a la mort.
Em donaran l'alè i la força per aguantar tots els cops.

Com més fort és l'adversari
més ganes tinc d'enfrontar-m'hi.
Gràcies a les teves paraules
guanyaré els combats per sempre més.

Vinga, som-hi! Estem de sort!
Vinga, anem-hi, aprofitem-ho!

Volarem tots plegats cap un futur més lluent.

Vinga, som-hi! Estem de sort!
Vinga, anem-hi, sense por!

Malgrat tots els perills,
el meu cor sap la resposta als teus atacs.

Força de drac!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Recuperem l'anime a Televisió de Catalunya!

Tenim força!